Maxïmo Park - albumowy tick-tock

23:38


Maxïmo Park to kolejna grupa indie rockowa powracająca w tym roku z nowym albumem. Dokładnie trzy lata musieliśmy czekać za świeżym krążkiem, a do dnia 11 czerwca jest bliżej niż myślicie. Tymczasem, zespół umila nam czekanie, wypuszczając dwa cieplutkie kawałki, które możemy sobie słuchać do bólu. Mowa o  "The National Healt" oraz świeżutkim "Hips And Lips". Czyżby te dwa naprawdę dobre traki mają być zwiastunem dobrej płyty? Oby! Robiąc samodzielną analizę ich dyskografii i znając dokładnie każdą z płyt wyszło mi cośtakeigo:
  • A Certain Trigger (2005) - dobry album
  • Missing Songs (2006) - słabszy album
  • Our Earthly Pleasures (2007) - dobry album
  • Quicken The Heart (2009) - słabszy album
       The National Health (czerwiec 2012) - dobry album ?

Coś w tym jest. Taka tendencja naprzemiennie dobra. Przypuszczam, że niektórzy z Was na pewno się ze mną zgodzą. Ciekawostką małą jest to, iż albumu  "Missing Songs" nie możemy bezpośrednio zaliczyć do osi albumów głównych. Jest to krążek zawierający wersje demo
i akustyczne debiutu oraz kilka nowych pioseneczek. Nadchodzące dzieło będzie więc oficjalnie należeć do albumu no. 4. Wracając jednak do longplay'a z 2009 roku. Album pojawił się i tak jakby go nie było. Opinie zbierał średnie i tak naprawdę nie było utworu, który nadawałby charakter i taki punkt pierdolnięcia krążkowi. W mojej opinii najsłabszy album w całej twórczości Maxïmo Park. Niestety.

Ale...
Maxïmo Park jest zespołem, który ma swój własny, wyróżniający go styl spośród innych. Głos wokalisty, po którym od razu wiesz, że to (O!) właśnie Oni. Czasem szybsze, niekiedy wolniejsze, ale miłe, bardzo gitarowe brzmienia, pomieszane z klawiszami nadającymi ten właśnie klimat
i wyróżnienie.

Poniżej macie do przesłuchania dwa świetne utwory. Poznajcie Maxïmo Park, a jeżeli już znacie, to mam nadzieję, że czekacie za ich najnowszym dziełem tak samo jak ja.

1. "Apply Some Pressure" z debiutanckiego albumu.
 


2. "Hips and Lips" z nadchodzącego  "The National Health".


Bez wątpienia rok 2012, to rok wielkich powrotów!



Łączmy pasje, dzielmy się wspólną zajawką!
CTRL'ujcie MUZYKĘ!

~pattt

CTRL'uj inne wpisy

2 komentarze

  1. "zaopatrzyłam" się ostatnio akurat w obie płyty ocenione przez Ciebie jako dobre. tak na początek :) ale jakoś nie mogę się zebrać. Przesłuchałam pierwszą piosenkę,którą tu załączyłeś i się okazało (oczywiście), że ją znam :D oj chyba ich czas w moich słuchawkach w końcu nadchodzi! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapoznaj się i obadaj płytki bo warto! :D

      Usuń

Nie hejtuj, komentuj z głową!