Najlepsze Piosenki INDIE ROCK poniżej 2 minut!

21:19


Mam wrażenie, że dopiero w tym roku zaczynam wykorzystywać w całości to, co daje mi swoboda blogowania. Lista pomysłów na nowe tematy wciąż się wydłuża. Dziś przedstawiam jeden z tych luźniejszych, ale równie przyjemnych. Indie Rock i kawałki poniżej 2 minut. Nie ukrywam, że zadanie, a raczej wyzwanie, jakie sobie postawiłem nie należało do łatwych. Chociaż w głowie miałem już większą część utworów gotowych do playlisty, to jednak trzeba było trochę pogrzebać w bibliotece i dyskografiach. Przy okazji doszedłem do bardzo ciekawych wniosków. Zespoły, artyści, bardzo rzadko decydują się na piosenki poniżej 2 minut w swojej karierze. Jeżeli już - krótkie kawałki lądują na b-side'ach, bądź są zwykłymi wersjami demo. Te, które trafiają bezpośrednio na album muszą więc być dopracowane do ostatniej nuty. I nie mam na myśli sztucznych przedłużaczy, czy łączników, które znajdziemy, np. na ostatnim albumie Kasabian - "43:13". W większości są to szybkie kompozycje z drobnymi wyjątkami. Mistrzami tych krótkich piosenek albumowych zostali The Hives - jest skocznie, szybko i konkretnie. Arctic Monkeys celowali już bardziej we wspomniane i popularne b-side'y, czego odpowiednikiem jest umieszczony na liście "If You Found This It's Probably Too Late" oraz znakomity "Stickin to the Floor". Nie mogło zabraknąć The Vaccines, The White Stripes, The Futureheads, The Kooks z niezniszczalnym i ponadczasowym "Seaside". Są i niespodzianki. Najkrótszy utwór jaki znajdziecie w moim zestawieniu należy do Coldplay - "Parachutes" - 46 sekund!

Ostatecznie, z ponad 100 tysięcy przejrzanych kawałków znalazłem ponad 30, z czego po ostatecznej selekcji wybrałem 26 tych najlepszych. Traficie na nowe dźwięki, ale towarzyszyć będą Wam te starsze. Spokojnie, nie cofałem się do początku lat 80-tych, kiedy narodziła się muzyka indie rock. Nigdzie w internecie nie spotkałem się z taką listą, więc jestem z niej zadowolony i mam nadzieje, że będziecie i Wy. Czas na 26 traków i 43 minuty. Słucha się tego niesamowicie przyjemnie. Playlistę utworzyłem na moim koncie Spotify i YouTube - dla lepszej mobilności. Wersja na YT minimalnie różni się od tej podstawowej na Spotify, ze względu na brak niektórych utworów.


Brakuje jakiegoś kawałka? Napiszcie w komentarzu tutaj czy na facebooku -> CTRL PATTT
Nie zapomnijcie kliknąć i sprawdzić innej playlisty -> INDIE ROCK LOVE SONGS - NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH! 



Łączmy pasje, dzielmy się wspólną zajawką!
CTRL'ujcie MUZYKĘ!

~pattt

CTRL'uj inne wpisy

0 komentarze